Det nya Ekar-bottenfästet är särskilt utformat för de hårda kraven vid allroad- och gruscykling och racing.
Det har det robusta dubbelskyddet Pro-Tech - en patenterad design med yttre tätningsring som skyddar ett starkt, motståndskraftigt glasfiberladdat polyamidcentralrör från skadligt inträngande av vatten, lera och grus. Bottenfästet passar ihop med de externa rostfria stållagren - som är fästade på vevstakarna som en integrerad enhet i stället för BB-kopparna för större storlek och lättare åtkomst för underhåll - och sitter över en styv, stark inre axelspindel, vilket ger prestanda som är jämn, flytande och förutsägbart konsekvent från början. Tack vare Pro-Tech-tätningssystemet förblir det så, hur och var du än cyklar. Ekar-bottenfästealternativ erbjuder bred kompatibilitet i ett komplett utbud av gängade och PressFit-applikationer.
ProTech
Patenterad dubbel tätningsteknik ProTech-teknik förbinder säkert de två halvaxlarna inuti bottenstället och skyddar BB-lagren från inträngande vatten och lera, vilket ger långvarig hög prestanda, även under de värsta körförhållandena. En grusorienterad utveckling från Campagnolos innovativa och beprövade Ultra-Torque-teknik, ProTech-systemets centrala Hirth-led har självcentrerande och självjusterande frontala tänder som är placerade i mitten av veven där ändarna på de integrerade semi-axlarna möts.
Axlarna fixeras tillsammans med en enda skyddad överdimensionerad bult, deras exakta parning kan till och med övervinna den bråkdeliga feljustering som vissa kolfiberramar kan innehålla tack vare de små toleransskillnaderna i tillverkningen av dem. ProTech-kurksystemets vridmomentöverföring är lika effektiv som en axel i ett enda stycke, och den är lättare. Och eftersom det är bättre skyddat än andra system är det också mer hållbart. Överdimensionerade lager av rostfritt stål sitter på veven, utanför BB-skalet, för maximal styvhet, jämnhet och styrka tack vare större axelstyvhet från den ökade axeldiametern.
Läs mer...
Läs mindre...